Toimitusehdot

1. Yleiset ehdot

RoPS Verkkokauppa on Rovaniemen Palloseura ry:n verkkokauppa, jossa myydään seuran fanituotteita, kausikortteja sekä lippupaketteja. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan verkkokaupan ja sen asiakkaiden välisessä kaupankäynnissä.

Rovaniemen Palloseura ry pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tehtyihin tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

2. Kauppias

Vastuullisena kauppiaana on Rovaniemen Palloseura ry.

Rovaniemen Palloseura ry
Koskikatu 24 as 5
96200 Rovaniemi
Y-tunnus: 0192429-9

Kauppiast vastaa verkkokaupan ylläpidosta ja tuotteiden toimituksesta.

3. Asiakas

RoPS Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä asiakas) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat asiakkaan oikeuksia siitä, mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

4. Tietosuoja

Asiakkaiden tiedot on tallennettu RoPS Verkkokaupan asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Asiakastietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Asiakastietoja voidaan käyttää RoPS:n markkinointiin ainoastaan, jos asiakas on antanut siihen suostumuksensa.

5. Tuotteet ja hinnasto

Tuotteiden hinnat ovat tuotteen tilauspäivänä voimassaolevan hinnaston mukaisia. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta, ellei toisin ole mainittu.

6. Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. RoPS Verkkokauppa käyttää maksutapahtumissa Checkout Finland Oy:n ylläpitämää maksunvälityspalvelua:

Checkout Finland Oy
PL 322
33101 Tampere
Y-tunnus: 2196606-6

Lue Checkout Finland Oy:n tarkat maksuehdot

RoPS Verkkokaupassa voi maksaa kotimaisilla verkkopankkitunnuksilla, yleisimmillä luottokorteilla sekä laskulla tai osamaksulla.

7. Tilausvahvistus

Maksutapahtuman onnistuneen suorittamisen jälkeen tilausvahvistus lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta on luettavissa kaupan yhteystiedot, yhteenveto tilauksesta, tilauksen hinnasta sekä toimituskuluista ja toimitustavasta.

Jos asiakas on luonut verkkokauppaan käyttäjätunnuksen, voi tilauksen sisällön tarkastaa myös käyttäjätilin tiedoista.

8. Toimitustavat

RoPS Verkkokauppa toimittaa tilaukset Postin kautta joko kirjelähetyksenä, SmartPOST -pakettina asiakkaan valitsemaan automaattiin tai Posti Economy 16 -pakettina lähimpään postin toimipisteeseen. SmartPOST ja Posti Economy 16 -lähetyksiin toimitetaan myös seurantatunnus tilauksen käsittelyn yhteydessä.

Tilauksen voi myös valita noudettavaksi RoPS:n Bingolta, jolloin toimituskuluja ei peritä.

Tilauksen toimitusaika on keskimäärin 2-5 arkipäivää tilauksesta, ellei tuotteen kohdalla ole toisin ilmoitettu. Postin kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta ja ennen tuotteen käyttöönottoa.

9. Palautus- ja vaihto-oikeus

Verkkokaupasta ostetuille käyttämättömille tuotteille on kuluttajansuojalain 6. luvun 14. pykälän mukainen 14 vuorokauden palautus- ja vaihto-oikeus. Palautuksista on ilmoitettava etukäteen: fanikauppa@rops.fi

Palautus tulee lähettää aina postin kautta postipakettina tai sovittaessa RoPS:n Bingolle. Asiakas maksaa palautuksen postimaksun.

Palautuksen yhteyteen on liitettävä kopio kuitista sekä tilinumero maksusuorituksen palauttamiseksi. Maksusuorituksia ei palauteta käteisellä. Maksusuorituksen palautetaan vasta, kun RoPS Verkkokauppa on vastaanottanut tuotteet.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava seurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja myyntikelpoinen. Muussa tapauksessa maksua ei palauteta.

Mikäli asiakas ei ole noutanut postitse lähetettyä tilaustaan 14 vuorokauden sisällä saapumisilmoituksesta, palautuu tilaus RoPS Verkkokaupalle ja tilaus katsotaan perutuksi. Mikäli palautuksesta ei oltu ilmoitettu, RoPS Verkkokauppa vähentää palautettavasta summasta Postin lähetyskulujen lisäksi 10 € käsittelykulut.

Kuluttajansuojalain 6. luvun 16. pykälän kohdan 11. mukaan palautus- ja vaihto-oikeus ei kuitenkaan koske ottelulippuja. Kuluttajansuojalain 6. luvun 16. pykälän kohdan 3. mukaan palautus- ja vaihto-oikeus ei myöskään koske omalla painatuksella tilattuja tekstiilejä.

10. Reklamaatio

Reklamaatio on tehtävä viipymättä virheen havaitsemisesta. Asiakas on velvollinen esittämään tilausvahvistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostoajankohdasta reklamoidessaan tavaran virheestä.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen: fanikauppa@rops.fi